我只担心一件事,我怕我配不上自己所受的苦难。
Comfortably Numb - Pink Floyd

谈一谈这首歌。
其实也没什么可谈,“谈”听起来比较正经,能够表现我正经的语气。这是初中三年级每个周末我坐在去化学补习班的公交车上听的专辑,尤其这首歌,循环了不下100遍。
When I was a child I caught a fleeting glimpse,
Out of the corner of my eye.
I turned to look but it was gone.
I cannot put my finger on it now.
The child is grown, the dream is gone.
I have become comfortably numb.

评论

热度(1)

© Vanishing Point|Powered by LOFTER